22.10.2020

PROSENTTIAMMUNNAT

Prosenttiammunnat

Varkauden Reserviläiset saavutti vuoden 2019 prosenttiammunnoissa melkoisen hyvän tuloksen. Olemme asettaneet tavoitteeksi saada vielä paremman tuloksen vuodelta 2020. Siksi järjestämme ylimääräisen ampumapäivän Riikinnevalle 14.11 klo 10.00 – 15.00. Paikalla ovat ammuttajat ja kalustoa.

Prosenttiammuntoja ammutaan vuonna 2020 kuten tähänkin saakka. Varkauden reserviläisten jäseniä pyydetään ilmoittamaan omatoimisesti vuoden loppuun mennessä suorittamansa ammunnat. Ilmoitukset puheenjohtajalle 16.11 mennessä. jussikiira2@gmail.com

Prosenttiammunta on Suomen Reserviupseeriliitto ry:n (RUL), Reserviläisliitto ry:n (RES) ja Reserviläisurheiluliitto ry:n (RESUL) järjestämä kilpailu, jonka tarkoituksena on ampumaharrastuksen kohottaminen ja järjestötoiminnan aktivoiminen kerhoissa ja yhdistyksissä. Prosenttiammuntaan lasketaan kaikki vähintään kymmenen laukausta käsittävät ampumasuoritukset, joissa käytetään RESUL:n, RUL:n, RES:n, SAL:n tai SML:n kilpailulajeissa käytettäviä aseita. Myös hyväksytty hirvi-, kauris- tai karhuampumakoe lasketaan suoritukseksi prosenttiammunnassa. Laskentaan otetaan mukaan myös ilma-ase- ja Noptel-ammunnat.