15.3.2022

RESERVILÄINEN LUOVUTA VERTA

11.3.2022

Reserviläinen ei luovuta! (paitsi verta)

Helsingin reservipiirit haastoivat Reserviläisliiton muut piirit valtakunnalliseen verenluovutuskampanjaan. Kampanja on parasta aikaa käynnissä ja jatkuu 31.5.2022 asti. Kannustamme kaikkia piirejämme ottamaan osaa tähän tärkeää haasteeseen. Kampanjan virallisena suojelijana toimii puolustusministeri Antti Kaikkonen. Verenluovutuksesta pyritään saamaan vuotuinen haastekampanja.

Kuinka lähden haasteeseen mukaan?

• Ensin yhdistyksen tulee perustaa VeriRyhmä täyttämällä SPR:n sivuilta liittymislomake.
  • Sen jälkeen henkilön tulee tehdä testi, sopiiko luovuttajaksi.
  • Kun soveltuu luovuttajaksi, niin tulee varata aika luovutukseen.
  • Etukäteen voi täyttää terveyskyselyn tai vaihtoehtoisesti sen voi tehdä paikan päällä.
  • Sitten vain luovuttamaan verta.

Tarkemmat tiedot verenluovutuksesta löytyy täältä: https://www.veripalvelu.fi/verenluovutus/yhteisot/ryhmat

Aktiivisin piiri ja yhdistykset palkitaan

Reserviläisliitto palkitsee aktiivisimman piirinsä 500 euron rahallisella tuella. Eli se piiri, jonka jäsenistä eniten luovuttaa verta jäsenmääräänsä suhteutettuna, saa toiminnan tukemiseen 500 euron palkkion.

Aktiivisin RES-yhdistys palkitaan 500 euron rahallisella tuella, toiseksi aktiivisin 300 euron tuella ja kolmanneksi aktiivisin 200 euron tuella.

Verenluovuttajia tarvitaan joka päivä kaikista veriryhmistä, joten kannustamme nyt ottamaan aktiivisesti osaa tärkeään haasteeseen!